هیئت مطیعین ائمه علیهم السلام

آخرین نظرات

عمارنامه : نجوای دیجیتال بصیرت با دیدگان شما AmmarName.ir

طریقت آیت الله خوشوقت

جمعه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۱، ۰۱:۲۱ ب.ظ

|گفتاری از آیت‌الله صفایی بوشهری، امام جمعه‌ی بوشهر درباره‌ی شخصیت و سلوک معنوی مرحوم حضرت آیت‌الله خوشوقت|

http://farsi.khamenei.ir/image/ver2/li_star_2.gif شخصیت علمی حضرت آیت‌الله خوشوقت
مرحوم آیت‌الله خوشوقت در همه‌ی ابعاد معارف اسلامی -چه نظری و چه عملی و کاربردی- دارای قدرت بالای اجتهاد بودند. در معارف نظری مثل کلام، فلسفه، ادبیات، حدیث‌، لغت، صرف، نحو و منطق تبحر بسیار ویژه‌ای داشتند. در صحیفه‌ی سجادیه و نهج‌البلاغة کم‌نظیر بودند. در عرفان نظری صاحب‌نظر و در عرفان عملی صاحب سبک بودند. در فقه مجتهد مسلّم و دارای نوآوری‌ بودند. در اصول متبحر بودند. در تاریخ بسیار موشکافانه مسائل را بررسی می‌کردند و در تفسیر بی‌نظیر بودند. از کسانی بودند که واقعاً قرآن را بیان، تفسیر و مصداق‌یابی می‌کردند....

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/22116/01.jpg


آقای خوشوقت از اساتید بزرگی مانند مرحوم علامه طباطبایی، حضرت آیت‌الله‌العظمی بروجردی، حضرت امام خمینی رحمه‌الله و مرحوم حائری استفاده کرده بودند. برای اساتیدشان و به‌ویژه حضرت امام رحمه‌الله و علامه طباطبایی احترام بسیاری قائل بودند. ایشان فقه حضرت امام را فقه اهل‌ بیت علیهم‌السلام در شرایط معاصر و فقهی می‌دانستند که به‌درستی موضوع را درک کرده، مبانی فقهی را بر موضوعات منطبق کرده و راه را برای فقاهت دینی در صحنه‌ی عمل باز کرده است.


http://farsi.khamenei.ir/image/ver2/li_star_2.gif بلندهمت در تربیت جوانان مستعد
از ویژگی‌های حضرت آیت‌الله خوشوقت، همت بلند و کم‌نظیر ایشان در تربیت نفوس مستعد رشد بود. در طول هفته که تهران تشریف داشتند، سه وعده نماز را در مسجدشان اقامه می‌کردند و بعد از هر نماز، می‌نشستند در خدمت مؤمنین و به پرسش‌های آنان پاسخ می‌دادند. در منزلشان هم قبل و بعد از نماز پذیرای دوستان نزدیک بودند و نشست‌هایی با آنها داشتند. برنامه‌ی دعای کمیل در مسجد و برنامه‌ی ختم صلوات هم از برنامه‌های هفتگی ایشان در تهران بود.

http://farsi.khamenei.ir/image/ver2/li_star_2.gif ۶۰ سال سفر هفتگی به قم
سفر هفتگی به قم از برنامه‌های ثابت ایشان در حدود ۶۰ سال بود. گاهی شرایط آمدن به قم سخت بود، اما ایشان خدمت به حوزه‌ی علمیه و مؤمنین را ترجیح می‌دادند و سختی‌ها را به جان می‌خریدند. بعد از پایان برنامه‌ها هم به سمت تهران حرکت می‌کردند که به نماز مغرب و عشا برسند و دعای کمیل را در خدمت مردم تهران باشند. گاهی ما به سبب بدی آب و هوا ایشان را از برگشتن به تهران منع می‌کردیم، اما ایشان می‌گفتند: مؤمنین شب‌های جمعه در مسجد جمع می‌شوند و من باید بروم.

منبع : خامنه ای دات آی آر

نظرات  (۲)

سلام خسته نباشی استفاده کردیم اگه ممکنه مشروح کامل سخنرانی مرحوم در مورد حضرت رقیه هم بذار!
سلام!
در این اوضاع شعار جنگ نرم جنگ نرم و کارهای جیغ وبسیار بی حال دست به تولید محتوا و ارائه آن به صورت بسته های فرهنگی آماده ی چاپ ویژه مجموعه های فرهنگی زدم که در قالب لقمه های خواندنی و منبر دیواری عرضه شده خواهشا ، التماسا، جان مادرتان، جان هرکه دوست دارید، جان هوگو چاوز! مارا هم به دیگران معرفی کنید به هرکه می رسید بگویید یک نفر یک گوشه نشسته داره تولید محتوا میکنه ، نمونه کارهامون رو بهشون نشون بدید!!! بسته هاتاحالا خیلی جاهای کشور رفته و چاپ شده اما خیلی جاها هم نرفته:مثل خیلی از دانشگاهها، سربازخانه ها،مراکز اجتماع جوانان، مدارس، مساجد ، فرهنگسرا ها اصلا میخوام یه حرف سیاسی خطرناک(!)بزنم: ما یک گلد کوئست محتوایی فرهنگی هستیم لطفا ما را پرزنت کنید! به زیر شاخه هایتان محتوا دهید ، ما را به دوستان خود معرفی کنید. همین!
یا زهرا س
09137189400 دات بلاگفا دات کام!!!! شماره موبایلم هم همان!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی